عکاسی معماری داخلی _ عکاسی موبایلی در فضاهای داخلی

عکاسی معماری داخلی

 

سلام و درود به همه عزیزانی که مطالب مارا دنبال میکنند و با نظرات خوبشون، همراهی عالی برای پیشرفت سایت هستند.

 

 

 

امروز میرویم سراغ نکات عکاسی معماری داخلی که به شما برای ثبت یک تصویر عالی از فضاها کمک میکند. 

معمولا زیاد پیش می آید که از فضای خانه عکسی بگیرید، یا جایی برید که فضای آن برای شما لذت بخش باشد، یا شغل شما ایجاب میکند که از دکوراسیون داخلی عکاسی کنید حالا چه با موبایل، چه با دوربین حرفه ای. و برای این منظور باید حتما قبلش نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. 

 

 

1 برنامه ریزی استراتژیک 

 

قبل اینکه سراغ دوربین برید، فضا را برای عکاسی آماده کنید. این ابتدایی ترین و مهم ترین قسمت کار است. ولی به چه صورت؟! حتما پیش آمده که شما از غذای خود عکس بگیرید و قبل آن چیدمان کنید، زاویه را تنظیم کنید و... 

دقیقا همان کارها را در عکاسی معماری داخلی انجام می دهیم ... اول فضارا چیدمان می کنید، وسایل اضافه را از محیط حذف می کنید، زاویه ها را بررسی می کنید و در آخر نور محیط را چک می کنید.  

 

 

2 بهترین زاویه عکاسی

 

یکی دیگر از نکات مهم زاویه دوربین است... همیشه سعی کنید به خطوط عمودی در فضا توجه کنید و هیچوقت نگذارید آنها کج شوند و سعی کنید با تنظیم ارتفاع دوربین آنها را در یک راستا نگه دارید. بهترین کار این است که دوربین را کمی پایین تر از صورت خود بگیرید. 

 

عکاسی معماری داخلی

 

نکته بعدی این است که یا از زاویه رو به رو یا 45 درجه عکاسی کنید که دوتا دیوار داخل کادر شما باشد.این دو زاویه بهترین زوایا برای عکاسی معماری داخلی است. البته با توجه به این موضوع که خطوط عمودی زاویه نداشته باشند. 

 

انتخاب زاویه در عکاسی

 

3 اهمیت نور پردازی 

 

قطعا نور در هنر همیشه دارای جایگاه ویژه ای است و تمام نقاشی ها از اول تاریخ هم با نورپردازی درگیر بوده اند. در اینجا بهترین گزینه برای ما استفاده از نور طبیعی است که از پنجره ها دریافت میکنیم پس پرده ها را کنار بزنید و از نور بیرون استفاده کنید و اگر در فضای شما نور بیرون کم بود، می توانید از فلاش یا نورهای داخلی استفاده کنید. که پیشنهاد ما برای عکاسی حرفه ای تر، استفاده از فلاش های اکسترنال یا سافت باکس ها می باشد .

 

 

4 کادر بندی و انتخاب سوژه 

 

بعد از انتخاب یک زاویه خوب، بهترین کادربندی استفاده از قانون یک سوم است. البته قوانین زیادی در عکاسی وجود دارد، ولی مرسوم ترین آن تقسیم بندی عکس به سه قسمت افقی و عمودی است که محل تداخل خطوط برای ما نقاط طلایی به حساب می آیند. 

 

 

همان طور که می بینید میزان گردش چشم در این نقاط خیلی بیشتر از قسمت های دیگر است و همچنین بهترین محدوده برای انتخاب سوژه، بالا سمت چپ می باشد.

 

 

پس این نقاط و خطوط بهترین راهنما برای کادر بندی ما در عکاسی فضاهای داخلی است که باید از آنها استفاده کنیم.

 

 

 

5 عکاسی از جزئیات 

 

استودیو طراحی تجسمطراحی سه بعدیعکاسی معماری

 

بعد از عکاسی کلی فضا، سراغ عکس های جزئی تر میرویم. این سبک کارها خیلی خوب به معرفی پروژه ما کمک کرده و خیلی ارائه جذاب تری خواهیم داشت، مخصوصا برای شبکه های مجازی این نوع کادر بندی خیلی استقبال بیشتری می شود. نکته اصلی آن ترکیب بندی عمودی و نزدیک شدن به سوژه است. فقط شما باید بدانید که از چه ناحیه وسایل داخل فضا را کات کنید. مثلا در عکس اول، تخت یک سوم کادر را پر کرده و باقی فضا به پا تختی اختصاص داده شده ، که دقیقا استفاده از قانون یک سوم است. در عکس دوم سوژه اصلی، لوستر بالای میز است که در یک سوم بالا قرار گرفته و طبق آن باقی وسایل کات شده اند. و در عکس آخر فقط یک سوژه در وسط یک سوم پایینی قرار گرفته و برگ ها کات شده است. 

 

 

6 ادیت و اصلاح رنگ 

 

و بحث آخر ادیت کردن عکس ها، که خیلی هم مهم است ولی معمولا نادیده گرفته می شود. 

شاید شما بگویید من فتوشاپ بلد نیستم ولی با نصب یه نرم افزار معمولی روی گوشی خود، اگه عکاسی موبایلی می کنید، می توانید عکس ها را سریع ادیت کنید و نتیجه آن را مقایسه کنید. و اگر روی سیستم می خواهید کار کنید، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین می توانید ادیت عکستان را انجام بدهید. 

 

 

 

بزودی آموزش های فتوشاپ در سایت برای شما علاقمندان قرار خواهد گرفت. 

 

 

ممنون که همراه ما بودید. امیدواریم مطالعه این مقاله کمک کننده شما برای ثبت بهتر عکس هایتان باشد.

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید