حس خوب آرامش در خانه

آرامش در خانه

 

شاید به این فکر کنید که برای داشتن حس خوب در خانه حتما نیاز به هزینه های زیادی خواهید داشت ولی ما به شما میگوییم اینطور نیست !!!  

 

ما معمولا زمان زیادی را در خانه  مشغول به استراحت و انجام فعالیت هایی هستیم که روزمرگی های مارا تشکیل میدهند پس محیط و فضای اطراف نقش بسیار مهمی در کیفیت زندگی ما ایفا میکند . با ما همراه باشید تا با استفاده از ایده هایی  به شما کمک کنیم تا حس خوبی از محیط خانه خود داشته باشید ...  

 

1_انتخاب وسایل

 

 انتخاب وسایل و مبلمان خانه کاملا باید با داستان زندگی شما مرتبط باشد یعنی اگر مدت زیادی را فیلم میبینید یا کتاب میخوانید باید فضارا با توجه به فعالیت هایی عمده خود در خانه طراحی کنید .. برای مثال من بیشتر اوقات تلوزیون تماشا میکنم پس اول به یک مبل راحتی خوب نیاز دارم دوم به یک نورپردازی لایت مناسب.  بعدیو شما بگید ... ؟؟

نتیجه میگیریم اول داستان زندگی خود را مد نظر قرار دهیم و دیزاین خانه را برای خودمان بخواهیم نه برای میهمانی یا نظر دیگران چون اول کیفیت زندگی ما مهم است. 

 

 2_نورپردازی

 

 

یکی دیگر از مسائل مهم در دکوراسیون نورپردازی فضا میباشد. شما باید در خانه چندین نوع نور را داشته باشید مثل آباژور .. هالوژن .. نور مخفی .. لوستر و دیوارکوب . 

شاید این سوال را بپرسید که چرا ؟؟ دلیل اصلی آن باز بودن دست شما در ترکیب نور هاست یعنی در هر شرایطی یک سبک نورپردازی به حال شما کمک میکند و باعث میشود با توجه به فعالیت های خود آنهارا کم و زیاد کنید .. و دلیل دیگر زیبایی کنار هم قرار گرفتن نورها و رنگهاست که حس خوبی به چشمان شما هدیه میدهد. 

 

3_اهمیت به رایحه ها

 

 

معمولا در خانه  به این موضوع کمتر اهمیت داده میشود و بیشتر فکر میکنیم در گل فروشی ها یا بوتیک های لاکچری باید رایحه مطبوعی پخش شود .. در صورتی که همیشه بویایی یک حس قوی و مهم است . شما میتوانید در قسمتهایی از فضای خانه تعدادی عود و خوشبو کننده قرار دهید تا با استشمام هوا حس زیبایی را مانند رفتن به گل فروشی تجربه کنید.   

 

4_لوازم دکوری 

 

 

شاید فکر کنید لوازم دکوری فقط برای زیبایست و بس !! ما به شما میگوییم که میتوانید برای دکوراسیون خود داستانی داشته باشید تا با دیدن آنها احساساتی در شما زنده شود .. 

برای مثال در خانه ی من یک تابلو خیلی معمولی نصب شده ولی پشت آن داستان زمان بچگیست که در خانه مادر بزرگ مشغول بازی همیشه چشمش به همان تابلو میوفتاد که آن زمان بالای طاقچه اتاق پدر بزرگ بود و تمام آن بازیگوشی ها انگار در پس آن تابلو جمع شده و حسو حال خاصی را اینجا در زمان حال پخش میکند... 

شما هم میتوانید برای وسایل خود داستانهایی داشته باشید تا با دیدن آنها خاطرات خوبی در شما زنده شود ... 

 

5_ صدا ها

 

 

گوشهای ما همیشه در حال شنیدن هستند .. پس خیلی اهمیت دارد که شما در خانه به چه چیزی گوش میدهید .. 

اگر یک زوج جوان هستید که عالیست در غیر این صورت اگر محیط خانه شلوغ است باید یک فضای خلوت برای خود مهیا کنید و در آن بخشی از زمان خود را به گوش دادن موسیقی های آرامش بخش و صدای طبیعت اختصاص دهید .. تا ذهن شما در تعادل و هماهنگی با روحتان قرار گیرد . در حد امکان از گوش دادن به اخبار و تبلیغات تلوزیون خودداری کنید چون اینها هیچ حس آرامشی در شما ایجاد نمیکنند.. برای مثال فضاهای کافیشاپ این قابلیت را دارند که با یک موسیقی ملایم در محیط حس خوبی را به مراجعین منتقل میکنند.. 

پس شما هم میتوانید از این ایده برای لذت بخش کردن محیط خانه استفاده کنید .. 

 

6_سرگرمی و بازی

 

 

همیشه بازی کردن برای بچه ها نیست!! ما هم خیلی وقتها نیاز به تفریح و سرگرمی داریم پس میتوانیم آن را در خانه انجام دهیم مخصوصا زمانی که دور هم هستیم.. 

ایده برای اینکه چه بازی دقیقا انجام دهیم خیلی زیاد هست که با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید از آنها استفاده کنید ولی نکته اصلی در اینجا اهمیت دادن به این مسئله است چون با ایجاد تفریح و سرگرمی در خانه حس خوبی را میتوانید بسازید. 

 

7_معاشرت

 

 

 شاید این مطالب در ظاهر زیاد به طراحی دکوراسیون مربوط نباشد ولی خیلی مهمتر از توجه به وسایل و محیط.. توجه به ساختن یک حال خوب درونی است ..  

نوع معاشرت شما خیلی به طراحی داخلی منزل شما کمک میکند برای مثال اگر به میهمانی علاقه مند هستید و حتی فضای بزرگی ندارید اینو از اول در نظر بگیرید که مبلمان سنگین و پر حجم برای شما مناسب نیست میتوانید قسمتی از فضای خانه را برای نشستن دور هم روی زمین حتی طراحی کنید و مهم باز هم حسو حال اون فضاست نه وسایل و ابعاد خانه .. 

 

8_گیاهان . حیوانات خانگی و .. 

 

 

یک موجود زنده همیشه در خانه خود داشته باشید .. 

احساس مسئولیت و رسیدگی به یک موجود زنده در شما هورمون شادی ترشح میکند و بسیار کمک میکند که حال بهتری داشته باشید پس اگر علاقه به حیوانات یا گیاهان دارید آنهارا وارد زندگی خود کنید و از نتیجه آن لذت ببرید .. هیچوقت برای اینکه نتوانید به خوبی این کار را انجام دهید نترسید و به خودتون فرصت تجربه کردن بدهید .. 

 

 

 

 

ممنون که تا آخر این مطلب همراه ما بودید اگر موضوعی هست که در خانه به شما حسو حال زندگی بهترو میده حتما با ما در میون بزارید ... شاد و سلامت و موفق باشید در پناه خداوند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید